Succesverhaal Balans Schoonmaak

Dankzij communicatie en werkplekken is Balans Schoonmaak naar het volgende niveau gebracht

Zakelijke telefonie
Moderne werkplek
Internet
Image

Balans vindt juiste balans bij Hallo

Balans is in 2020 verhuisd van een ‘huiskamerlocatie’ in Sint Pancras naar de huidige plek aan de Parelweg in Alkmaar. De medewerkers op kantoor moesten vóór de verhuizing hun werkzaamheden verrichten vanuit een soort woonhuis. Dicht op elkaar en niet bepaald professioneel. Ook op het gebied van telefonie was er alleen maar te winnen. De vaste lijnen op kantoor en de mobiele telefoons werkten los van elkaar prima, maar simpele luxe zoals doorverbinden of de vaste lijn mee naar buiten nemen was niet mogelijk. De wens groeide om goed met elkaar in verbinding te blijven, maar dan ook op afstand.

Image

Efficiënt meegroeien

Als een bedrijf groeit en professionaliseert, dan hoort daar ook een goede, efficiënte IT-oplossing bij. Het liefst een oplossing die op hetzelfde tempo mee kan groeien met alle ontwikkelingen. Dat is precies het geval bij Schoonmaakbedrijf Balans. Sinds 1995 is Balans uitgegroeid tot full service schoonmaakbedrijf met ruim 500 werknemers. Het overgrote deel hiervan is schoonmaker. Twaalf medewerkers zorgen op kantoor dat alles gestroomlijnd verloopt.

De uitdaging & oplossing

Na de verhuizing naar de huidige locatie werd contact opgenomen met Hallo. Geen onbekende voor Balans, want vanuit de Businessclub van AZ kenden de twee Alkmaarse bedrijven elkaar al. Alle ideeën en groeimogelijkheden werden besproken en daar rolde een mooi plan uit. Een aantal voorwaarden waren hiervoor belangrijk. Goed en snel internet, werkende apps, (uren)registratie van medewerkers, oplossingen bij problemen en totale ontzorging voor internet en telefonie. De service die Balans biedt bij haar eigen klant zocht het bedrijf dus nu voor zichzelf voor de IT.

Hallo is voor Balans deze uitdaging aangegaan:

  • Vaste lijn ook beschikbaar buiten de deur

  • Een oplossing voor (uren) registratie van medewerkers

  • Mist de simpele luxe van doorverbinden

  • Totale ontzorging van internet en telefonie

1

3CX voor vaste telefonie

De vaste telefonie is tegelijkertijd van een VoIP-oplossing naar een 3CX-oplossing gegaan. 3CX is een telefooncentrale, volledig in de cloud. Medewerkers kunnen bellen, chatten, videobellen en hun desktop delen. Deze telefooncentrale is centraal gehost en zorgt er nu voor dat de medewerkers van Balans altijd en overal bereikbaar zijn. Het is bovendien een veilige en betrouwbare oplossing.

2

Mobiele telefonie overgezet en gekoppeld

Alle mobiele telefonie van Balans is overgezet naar het betrouwbare netwerk van KPN. En zijn de mobiele nummers gekoppeld aan de vaste nummers, en dat is wél zo handig als de opdrachtgevers meestal buiten de deur zijn.

3

Office licenties onder Hallo beheer

Om de ICT van Balans verder te consolideren onder een ICT-dienstverlener, heeft Hallo ook het beheer van de Microsoft Office licenties overgenomen.

Image

Wat zij zeggen

Het is een schoolvoorbeeld van waar een Businessclub voor is bedoeld; bedrijven met elkaar in verbinding brengen. Je hebt meer aandacht en tijd voor wat je voor elkaar kan betekenen. We kijken zeker uit naar een lange samenwerking.

Achint Atwal, Directeur Balans Schoonmaak

Image

Over Balans schoonmaak

Als schoonmaakbedrijf maakt Balans dagelijks meer dan 600 panden schoon. Variërend van kantoren, bedrijfs- en winkelpanden tot scholen, laboratoria, zorginstellingen en appartementencomplexen. Voor elk soort pand heeft Balans specialisten in dienst, overal is een andere expertise vereist. Bedrijven worden hierdoor volledig ontzorgd als het gaat om de schoonmaak. Voor Balans is schoonmaken verworden tot een passie.