Succesverhaal Sint Jacob

Lees hier hoe wij Sint Jacob succesvol hebben geholpen

Moderne werkplek
Zakelijk internet
Image

Sint Jacob kiest voor stabiele internetverbindingen om de zorg te waarborgen en migreert naar de cloud

Sint Jacob is een woonzorgcentrum en biedt zorg op maat aan ouderen. Naast mobiele telefonie voor de 800 medewerkers zorgen nieuwe netwerkverbindingen dat patiënten- en zorgdata altijd beschikbaar zijn voor de 8 locaties. Hierdoor hebben zij een betrouwbaar netwerk tegen lagere kosten. De volgende stap is migreren naar een volledige Office-365 omgeving.

Image

Sint Jacob moest klaar worden voor de toekomst

Drie jaar geleden sloot het netwerk niet meer aan op de behoeften: storingen, te weinig capaciteit, een te lage download- en uploadsnelheid en er waren problemen met het aantal apparaten dat op het netwerk kon worden aangesloten. Het was duidelijk dat deze groeiende organisatie en een online netwerk dat niet meegroeit niet meer bij elkaar pasten. Ook was er behoefte aan een (online) systeem waarmee je cliëntgegevens makkelijk kan opvragen en waarbij collega’s onderling kunnen communiceren zonder verbindingsproblemen. Ronald van Rossum, ICT-manager van Sint Jacob, had de taak om deze missie tot een goed einde te brengen.

De uitdaging & oplossing

Voor elke organisatie is een goedwerkende ICT van groot belang, en dat geldt zeker voor een organisatie in de zorg. Sint Jacob had te maken met een omgeving die niet meer geschikt was voor de groei van de organisatie. En tevens was de IT niet klaar voor de toekomst.

Hallo is voor Sint Jacob deze uitdaging aangegaan:

  • Te lage netwerkcapaciteit

  • Storingen netwerkverbindingen

  • Beheren netwerk en toegang tot data

  • Klein IT-team

1

Stabiel en betrouwbaar netwerk

Hallo heeft naast haar dienstverlening op het gebied van mobiele telefonie, de samenwerking uitgebreid naar zakelijk internet. Met de inrichting van een 2e internetlijn werd een belangrijke stap gezet om het netwerk stabiel en betrouwbaar te maken. Sint Jacob kon nog steeds gebruik maken van de bestaande werkwijze, maar nu met meer snelheid, stabiliteit en vertrouwen.

2

Betere samenwerking en communicatie

De corona maanden zorgen voor de nodige uitdagingen binnen en tussen de locaties. Er werden een aantal online werkplekken ingericht voor de medewerkers. Hallo faciliteerde een live streaming event op basis van Teams zodat naaste familie en vrienden van de inwonende erbij konden zijn. De behoefte om de bedrijfsprocessen en data online overal toegankelijk te hebben werd door deze situatie nog belangrijker. Het mobiele park van 800 smart devices werd omgeschakeld om de toegang tot deze data waar dan ook makkelijker te maken. Vroeger liepen medewerkers nog met meerdere apparaten op zak. Ze hadden een pieper, een mobiel en alle gegevens moesten op een vaste computer worden ingevoerd. Met de komst van smart apparaten is dat verleden tijd. Onderlinge communicatie, bellen, alarmeringen en cliëntgegevens zijn nu beschikbaar op één apparaat.

Image

Wat zij zeggen

Deze verbeteringen in het netwerk hebben ervoor gezorgd dat men bij Sint Jacob weer durft te vertrouwen op de ICT-partner

— Ronald van Rossum, ICT-manager Sint Jacob

Image

Over Sint Jacob

Sint Jacob is een wooncentrum en biedt zorg op maat aan ouderen. Meer dan 800 medewerkers en 450 vrijwilligers bieden zorg en diensten aan ongeveer 720 cliënten op 8 locaties.

  • Industrie: zorg

  • Locatie: Haarlem, Nederland

  • Bedrijfsgrootte: 850 medewerkers en 450 vrijwilligers, 8 locaties

  • Website: www.sintjacob.nl